Film: Ma Vie En Rose (1997)


Tatilden faydalanıp unutulmazfilmler.com'u didik didik ettiğim şu günlerde bu sefer 97 yapımı bir film dikkatimi çekti. Çocuk psikolojisine karşı biraz ilgim var ve buna yönelik filmleri seviyorum. Eğitimci kişiliğim kendini gösteriyor sanırım haha :)

Film Ludovic adında taptatlı bir çocuğu anlatıyor.(Çocuğu al ısır ye öyle güzel gamzeleri var tabi şimdi bu abimiz 30 yaşındaymış.) Tatlı Ludovic biyolojik olarak erkek olmasına rağmen kendisini kız gibi hissediyor hatta kız olduğuna ama bilimsel bir hata sonucu erkek olarak doğduğuna kanaat getiriyor. 

Çoğumuzun özellikle Türkiye'de tepkiyle yaklaştığı, henüz tam olarak adapte olamadığımız, doğal karşılamakta zorlandığımız, konuşurken ya da düşünürken hak verdiğimiz ama bu durumdaki kişilerle karşılaştığımızda yadırgadığımız (buna bende dahilim) erkeğin kız gibi hissetmesi veya kızın erkek gibi hissetmesi durumunu bir çocuğun bakış açısıyla o kadar güzel anlatmışlar ki 97 yılı için eminim ki büyük yankı uyandıran bir film olmuştur. 2015 yılında izlendiğinde bile güzel duygular uyandırıyorsa o film zaten benim için olmuştur.

Film aynı zamanda ailenin yaklaşımının ne kadar önemli olduğunu son sahnede güzel bir örnekle seyirciye sunuyor :)


Yorumlar

  1. Ben de tam tersi olay örgüsüne sahip bir film izlemiştim. yani aslında kız çocuğu ama kendisini erkek gibi hissediyor. Filmin adı Tomboy. Ben sevmiştim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hemmen izlenecekler listesine ekliyorumm :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kraliçe'nin Notaları | Serkan Gürkan, String Inspirations Quintet

Kitap: Eylül 2018’de Neler Okudum?