Film: The Imitation Game


Film Türkiye'de sanırım 20 Şubatta vizyona girecekmiş. Filmler Türkiye'ye geç gelince napalım torrentin etinden sütünden faydalanır olduk. Evde izlenilenle sinemadaki tabi ki bir olmuyor ama en azından ev rahatlığı var canım ve tatilde çokta güzel oh mis gibi izleniyor.

Abimin gelip film izleyelim deyip benimde hangi film olduğunu sorgulamadan başladığım film bende büyük bir heyecan uyandırdı. Çünkü "Alan Turing" demişti. Benim gözler parladı tabi... Bu sene yapay zeka adlı bir ders almıştım ve orada işlediğimiz konulardan biriydi Alan Mathison Turing.

Yapay zeka dersinin de tüm üniversite hayatım boyunca almış olduğum en keyifli derslerden biri olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Ama bunun en büyük nedeni hocamızın güzel sunumları ve anlatımlarıydı. 

Filmin başlarında kapıldığım heyecanla tüm bildiklerimi anlatmam spoilerın dibi olmuştu abim için, filmi durdurdu sakin olmamı ve çenemi kapalı tutmamı söyledi. Ben içimde anlatma aşkıyla kalakaldım.

Film yorumuna hele şükür gelecek olursam; Alan Mathison Turing rolünü üstlenen kişi namıdeğer Sherlock cuk oturmuş. Oyunculuklar hiç sırıtmamış, sanki film değil de belgesel izliyormuşsunuz hissine kapılıyorsunuz. Ben büyük bir heyecanla filmi izledim. Ama bunda Alan Mathison Turing hakkında bildiklerimin etkisi olmuş mudur? Büyük ihtimalle... Fakat abimde izlediğinden gayet memnundu yani sadece benimki bir tık daha heyecan doluydu.

Alan Mathison Turing abimizin de zekasına hayran olmamak elde değil. Adamın beyni resmen tıkır tıkır işliyormuş. Spoiler gibimsi(!): Adamcağız yanlış zamanda yaşamış ve resmen harcanmış, yazık oldu güzelim beyne.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kraliçe'nin Notaları | Serkan Gürkan, String Inspirations Quintet

Kitap: Eylül 2018’de Neler Okudum?