Kitap: Haziran-Temmuz 2018'de Neler Okudum?

Haziran ve Temmuz ayı boyunca yalnızca 1 kitap bitirebildim. Bu arada 10 günlük bir İngiltere seyahatim oldu maruz görün o yüzden. :) İngiltere serüvenimi de üşenmezsem yazacağım inşallah.

Gelelim kitabımıza;

İkigai Japon Yaşam Sanatı - Ken Mogi

Bu kitabın başka bir yazarlı bir versiyonu daha var ve o daha çok popüler sanırım şuan. Kitabın arkasında yazan "Her sabah yataktan kalkmak için bir sebep..." cümlesini okuduktan sonra dedim işte senelerdir aradığım kitap! Hatta zaten bu cümleyi okuyup bana çok uygun olduğunu düşünen bir canım kankam almış kitabı hediye olarak. :)

Uykuya düşkünlüğümle tanındığım ne yazık ki bir gerçek...




Kitabı okumaya başladım, hadi gel ikigai üzerine yoğunlaşalım dedik, sabah bir parça çikolata yemek bile ikigai olabilir dedik, iyiymiş güzelmiş derken sevgili yazarımız işi ikigaiden çıkarıp Japon kültürünü baya milliyetçi bir yaklaşımla bir güzel anlatmaya koyuldu. 15 sayfa Japonya şöyle güzel, insanları böyle akıllı, herkes o biçim muhteşem gibi anlatımlardan oluşuyorsa bunların son bir iki cümlesini de ikigaiye bağlayarak bitirdi. Hani Japon değilseniz ikigainizi bulsanız bile işe yaramayacak gibi bir millet sevgisi. Eksi pointleri verdim zorla bitirdim. :(

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap: Eylül 2018’de Neler Okudum?

Kraliçe'nin Notaları | Serkan Gürkan, String Inspirations Quintet