Sosyal Medya Paylaşımları Üzerine Kişisel Bir Yazı


Günümüzde artık ilkokul öğrencisinden tutun, ananelerimiz dedelerimiz bile sosyal medya hesabı sahibi. Tabi ki bunu en sık kullanan kişiler genç kesimi oluşturuyor. Küçüklere örnek oluşturması gereken genç bireylerden bahsediyorum. Fakat durum öyle bir hal aldı ki bazen sırf paylaşımlar yüzünden sosyal medya hesaplarına giresim gelmiyor. En çok bu sıkıntıyı yaşadığım platformlar Twitter ve Facebook.

Twitter'ı ele alalım. Evet herkes bu platformlarda istediği fikri ve düşünceyi paylaşmakta özgür. Ama insanlar artık diğer insanların düşüncelerini hiçe sayarak ve kendi düşüncesinde olmayanları küçümseyerek paylaşımlarda bulunuyorlar. Birde reklamcı tayfa var ki bazen kendimi dağa taşa denize atasım geliyor. Evet sosyal medya kişilere bir şeyleri sunmak için fırsat sunuyor ama bunu bu kadar bariz yapmak sinir bozucu olabiliyor hatta ters tepki bile yaratabiliyor. Bazı şeyler göze sokularak yapılmamalı kişinin samimiyetine inanılmadığı zaman tüm değerini kaybediyor zaten.

Facebookta neler oluyor? Reklam olayı burada da mevcut tabi ki. Bu reklamlarda özgün olsa inanın bir şey demeyeceğim. Bir olay copy paste yapılarak dakika başı paylaşılır mı? Paylaşılabilir tabi ama kişisel hesaplarda yapılmasını - en azından bu kadar sıklıkla - yanlış  ve itici buluyorum.
Bir de tüm özelini paylaşanlar grubu var. Sosyal medya en çok bu noktada insanları değiştirdi. Eskiden insanların özel yaşamı vardı artık bu mümkün değil hatta özel yaşamı sergilemek için üstün bir çaba sarf ediliyor. Profillere resimlere yapılan yorumlar aslında arkadaşlıkları, ilişkileri basitleştirdi de basitleştirdi.

Benim takıldığım nokta biz ne zaman bu kadar değiştik? İleride neler olabileceğini tahmin dahi edemiyorum. Kendimden yola çıkıyorum; benim de bir sürü sosyal medya hesabım var. Ve insan farkında olmadan çevresine ayak uyduruyor. Kendimi sınırlandırmaya çalışıyorum ama bu yaptıklarımızla aslında bizden sonra gelen nesle hiçte iyi olmayan bir itibar bırakıyoruz ve olumsuz eleştirmeye bayılıyoruz.

Daha birçok şey yazılabilir tabi ki ama gelecek adına umudum sosyal medya paylaşımlarımızda diğer insanların durumları, fikirleri, görüşlerini dikkate almamız. Sosyal medyanın bize sunduğu güzel özellikleri kullanmak varken insanları kırmaya, üzmeye, sinirlendirmeye hakkımız olduğunu düşünmüyorum.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kraliçe'nin Notaları | Serkan Gürkan, String Inspirations Quintet

Kitap: Eylül 2018’de Neler Okudum?