Kitap Önerisi

1. Akzambaklar Ülkesin Finlandiya'da - Grigori Petrov

Kendisini üniversitede okuma fırsatı buldum. Aslında kitabı duyma şeklim pek hoş sayılmazdı. Derste sinirlenen hocamız ödev olarak bize bu kitabı okumamızı söylemişti. Zorla okutulan kitaplardan pek haz etmem özellikle ilkokulda kitabın özetinin istenmesi benim için işkence anlamına gelirdi. Bir kitabın özet çıkarma düşüncesiyle okunmasına karşıyım, sevmiyorum, okumak gelmiyor içimden. Ve öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandıran bir uygulama olduğunu da hiç sanmıyorum. Her neyse kitabımıza gelecek olursam tam anlamıyla bayıldım. Aslında ana fikir olarak Finlandiya'nın eğitim sistemini anlatan bir kitap, belki öğretmenlik bölümü öğrencisi olmam bu kitaptan bu kadar etkilenmeme neden oldu. Fakat herkesin okuyunca keyif alacağı, bir şeyler öğreneceği bir kitap olduğunu düşünüyorum. Ve kitabı okumamızı söyleyen hocama bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

2. Zaman Yolcusunun Karısı - Audrey Niffenegger

En büyük şanslarımdan biri de sanırım kitap fiyatlarının çok yüksek olduğu bir dönemde yaşarken halamın kütüphanesinden birçok kitabı bana vermesi oldu. Dönem kitaplarını okumak gibi bir beklentim olmadığı için ki aslında eski kitapları okumayı daha çok sevdiğimden benim için bulunmaz bir nimet oldu. Bu kitapta halamın kütüphanesinden gelen kitaplardan bir tanesi. Kendisinin etkisinden uzun bir süre çıkamadım. Fantastik kitapları sevenler, içinde aşk olan kitaplardan vazgeçemeyenler için gerçekten çok güzel bir kitap. Kısa sürede ayıla bayıla bitirmiştim. Bu kitabın filmi de çekilmiş fakat ben izlemedim. Kitabını okuduğum filmleri izlemeyi sevmiyorum. Kitap benim hayal dünyam, filmde aksini görmek dolayısıyla hayal kırıklığı yaşamama sebep oluyor. Size tavsiyem kitabını okuduğunuz filmleri izlemeyin, filmini izlediklerinizin kitabını okumayın. Tabi ki istisnalar yok değil. Hobbit, Yüzüklerin Efendisi, Harry Potter gerçekten kitaplara göre kurgulanmış, eksikler farklılıklar olsa da sizi görsel olarak tatmin edebilecek düzeyde muhteşem filmler.

3. Sonsuza Uzanan Köprü - Richard Bach

Bu kitapla da bir hikayem var tabi ki. Bakırköy'de tren istasyonü köprüsü vardır. Pembe köprü derler. Bu köprünün üzerinde kendimi bildim bileli kitapçılar vardır. Aslında oradan kitap almayı çok sevmem çünkü kazıklandığım hissine kapılıyorum. Fakat ikinci el kitaplarda satıyorlar. 3 tanesi 5 lira gibi fırsat dönemleri de oluyor. İşte bu o fırsat dönemlerinden birinde aldığım kitaptı. Normalde çok ucuza alınan kitaplarda aşırı güzel kitapları seçme şansına sahip olamazdım. Ta ki sonsuza uzanan köprü kitabını bulana kadar.  O kadar güzel bir anlatımı ve size umut veren heyecanla dolduran bir kitap ki. Özgürlüğü iliklerinizde hissediyorsunuz. Milliyet gazetesinin blogunda yapılan  yorumdaki bir cümle aslında kitabı çok güzel bir şekilde özetliyor; "Özgürlüğünü bir kadınla genişletebilen bir adam."

3. Çatı Serisi - V.C. Andrews

Çatı serisi 4 kitaptan oluşuyor. Çatı serisi yerine "Dollangander Serisi" olarak ararsanız daha kolay ulaşabilirsiniz. Kitaplar;
          1. Çatı
          2. Çatıdaki Rüzgar
          3. Gazap Tohumları
          4. Çatıdaki Dikenler
Bu kitabı lise döneminin başlarında okumuştum sanırım. Zaten bende büyük bir etki yaratmasının sebeplerinden biriydi. Çocukluk döneminden sonra İpek Ongun'un Bir genç kızın gizli defteri serisinden sonraki ilk benim aldığım bir kitap serisiydi. Kitap seçerken şunu fark ettim ki dram içeren kitaplar daha çok ilgimi çekiyor. Büyük ihtimalle gene buna kapılarak aldığım kitaplardan biriydi. O zamanlar için daha önceleri okuduğum kitaplara benzemiyordu. Annenin umursamadığı, onları sevmeyen anneannelerine teslim eden kardeşlerin çektiği eziyeti anlatıyor kitap genel olarak. Ama yaşanılanlar, hissedilen duygular insanı kitaba öyle bir bağlıyor ki  soluksuz okuyorsunuz. Kitabı okumamın üzerinden uzun bir zaman geçti. Bir de şimdiki düşüncelerim ve benliğimle bir kez daha okumak istiyorum.

4. Eroin - Christiane F'nin Korkunç Anıları

Bu kitabı henüz liseye yeni geçtiğim sıralarda halam hediye etmişti. Kendisi de bu kitabı ortaokuldayken okuma fırsatı bulmuş. Kitap bir kurgu değil kesinlikle, tamamen yaşanmış bir öykü, sizi asıl etkileyen de bu oluyor zaten. Haberlerde hep okuyoruz. "Aşırı dozdan hayatını kaybetti." Fakat hiç birimiz o kişinin yaşadıkları hakkında bilgi sahibi değiliz ve devamlı onları suçluyoruz. Hepimizin başına gelebilecek bir olay olduğunu düşünüyorum. Hayatımda ilk defa altın vuruş ifadesini bu kitaptan öğrenmiştim. Aslında her çocuğun okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Ailelerin telkininden çok tüm gerçekliği ve acılarıyla gözler önüne serilmiş bir kitap onların gelecekte daha çok dikkat etmesine neden olacaktır. Ve tabi ki  ailelerin ve ileride aile kuracak olan biz gençlerinde bilinçlenmesi adına çok önemli bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kısaca okuyun, okutturun.

5. İnsan Ne ile Yaşar? - Tolstoy

Benim gibi klasik kitapları çok okumak isteyen ama anlamamaktan çekilen, sıkılmaktan korkan kişiler için biçilmiş bir kaftan. Öncelikle göz korkutan klasiklerden sıyrılmamı sağlayan en önemli özelliği sayfa sayısının kısa olmasıydı. Çünkü kitap okurken en büyük korkularımdan biri kitabı yarım bırakmak. Ne kadar sevmezsem sevmiyim o kitap bitecek! Bunun için sevmezsem ne olabilir bir günümü alır en fazla dedim ve aldım elime kitabı. Hiç korktuğum gibi değildi o kadar sürükleyici ve aslında insanın ufkunu açan, düşündüren, öğütler veren bir kitaptı ki anında bitti. Kitap zaten bir kaç hikayeden oluşuyor. En fazla iki gününüzü alır ne kaybedersiniz bence alıp hemen okuyun derim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kraliçe'nin Notaları | Serkan Gürkan, String Inspirations Quintet

Kitap: Eylül 2018’de Neler Okudum?