Kitap: Şubat 2018'de Neler Okudum?

Öncelikle ne okuyamadığımdan bahsetmek istiyorum;

Bela Davulları - Figen Alkaç

Kısa kısa öykülerden oluşan bu kitabı ancak ve ancak yarısına kadar okuyabildim. Çok çalıştım bitirmeye ama ı-ıh yok olmuyor. :( Cümleler devrik ve uzun sanırım sanatsal bir anlatım var ama o sanat anlayışı bende yok ayrılıyoruz seninle...


Yalnızlığın Başkenti - Hüseyin Cengiz


Cemal Süreya'nın yaşamından anlar sunan bu kitap oldukça sürükleyiciydi. Özellikle yaşanmış hikayeleri okumayı sevenler için birebir. Ancak Hüseyin Cengiz kitabın başında bazı olayların kurgu olduğundan bahsediyor. Yine de okumaya değer.

Kitabı okurken şunu fark ettim ki Cemal Süreya ile tanışma fırsatım olsa sanırım onunla pek anlaşamazdım. Nedense şairlerin hep uysal, sakin ve minnoş oldukları düşüncesine kapılıyorum. Aksine Cemal Süreya öfke problemi yaşayan biri, yaşadığı her olayla ilgili düşüncesini şiirlerine yansıtırken yüz yüze iletişimde ve özel yaşamında anlaşması zor bir insan olarak tasvir edilmiş.

Bir insan bu kadar çok kişiye aşık olup her biri için şiirler yazabilecek bir ömrü hayatına sığdırabilir mi? Cemal Süreya bunu 59 yılına sığdırmış. Yine de aradığı mutluluğu bulabildiğini sanmıyorum.

Yorumlar

  1. Sedaa ben yeni farkediyorum yeniden blog yazdığını. Umarım çok geç kalmamışımdır. :')
    Çok sevindim ya, bol bol yazmanı dilerim. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yıl kararları yine yeniden, bu sefer bırakmayacağım inşallah. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kraliçe'nin Notaları | Serkan Gürkan, String Inspirations Quintet

Kitap: Eylül 2018’de Neler Okudum?