Dizi: The Crown


Adından son dönemlerde sıklıkla söz ettiren Netflix dizisi The Crown'da Kraliçe II. Elizabeth'in hükümdarlığı zamanındaki siyasi ilişkileri ve Windsor hanedanlığının aile ilişkileri anlatılıyor.

Kitaplarda olduğu gibi film ve dizilerde de gerçek yaşanmış olayların anlatılmasına bayılıyorum. Siyaseti pek sevmeyip, anlamıyor olsam da dizide diğer olaylarla o kadar güzel harmanlanmış ki hem bilgileniyor hem de sıkılmadan izleyebiliyorum.

Benim ilgimi daha çok çeken kısım ise; babasının ölümüyle birlikte bir anda kendini Kraliçe olarak bulan II. Elizabeth'in eski yaşamı ile yeni yaşamı arasında çektiği sıkıntılar ve bunlarla nasıl başa çıkabildiği. Kraliyet her şeyin önünde duruyor ve siz ne bir eş, ne bir anne ne de kardeş olarak istediklerini yapabiliyorsunuz.

2 sezonu yayınlandı ve her sezon 10 bölümden oluşuyor. Ben henüz 1. sezonunu bitirdim ve 2.'yi izlemeye nasıl kıyacağım bilmiyorum. Oyuncuların ne kadar başarılı olduğundan bahsetmeden geçemeyeceğim, tüm yaşanan hisler bu kadar güzel bizlere yansıtılabilir mi gerçekten tebrik ediyorum. Ancak oyuncuları Google'da aramayın lütfen normal görüntülerine bakınca işin tüm esprisi kaçıyor. Kostümler ve sahne dekorları da sizin o atmosferi hissetmenizi sağlıyor.

Diziyi izledikçe Buckingham sarayına gidip bir kapılarını çalsam da sütlü çaylarımızı içsek mi Elizabeth'cim deme düşüncesini kafamdan silemiyorum.

Bu arada anlatılanların ne kadar gerçeği yansıttığını bilemeyiz, muhtemelen zamanında haberlere, gazetelere düşen haberlerden yola çıkarak senaryo yazılıyor. (Özellikle magazinsel kısımlar) Merak ettiğim ise bölümler yayınlanmadan önce kraliyetten izin alıyorlar mı?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kraliçe'nin Notaları | Serkan Gürkan, String Inspirations Quintet

Kitap: Eylül 2018’de Neler Okudum?