Goodreads App

Bu yazının ilginizi çekmesi için kitap okumayı seviyor olmanız gerekiyor. Hele bir de unutkansanız bu yazı tam sizlik.

Başlıkta bahsettiğim Goodreads'i kitaplar üzerine kurulmuş sosyal bir platform olarak tanımlayabilirim.


Normalde okuduğum kitapları kaydetmek ve kitap yorumlarına ulaşmak için Vikitap platformunu kullanıyordum ve seviyordum. Ama ne yazık ki kendisinin app i bulunmuyor. Artık bilgisayar kullanımımı sadece iş yerine indirgediğim içinde bu iş canımı sıkmaya başlamıştı.

İş yerinden bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Goodreads uygulamasını indirdim. Vikitap'ta olduğu gibi okuduklarını, şu an okuduğunu ve okumak istediğin kitapları kaydedebiliyorsun. Kendine senelik kitap okuma hedefi belirleyebiliyorsun. Benim esas istediğim şeyler de bunlar zaten. Bunun dışında; arkadaş ekleme, kitaplara yorum yapma, değerlendirme, mesajlaşma, gruplara katılma gibi biraz Facebook'u andıran özellikleri de mevcut. 

Facebook ve telefon rehberinde kayıtlı kişileri aratıp arkadaşlarını bulabiliyorsun. (Ben facebook hesabımı kapadığım ve rehberimden kimseyi bulmadığı için üzgünüm biraz :( )

Esas uygulamayı sevmemin nedeni ise kitapların barkodlarını okutup kolayca okuduğun kitapları kaydedebiliyorsun. Ben ki küçüklükten beri alışverişlerde devamlı o barkodu okutmak isteyen biri olarak en çok bu özelliğine vuruldum. Oturup baya bir kitap tarattım. Eğer elinizde çok eski kitaplar varsa bulamayacağını üzülerek belirtmek istiyorum. Ama yine bu kitapları aramaya yazarak kolayca bulabiliyorsunuz.

Barkod okutma özelliğini kitapçıları gezerken beğendiğiniz ama alıp almamakta kararsız kaldığınız kitapların barkodunu okutarak yorumları ve değerlendirmeleri görmek için de kullanabilirsiniz. 

Yorumlar

  1. ben de yakın zamanda indirdim telefonuma ama pek ısınamamıştım. bu özelliğini şimdi öğrendim. ^^

    YanıtlaSil
  2. Çok kullanıcı dostu olduğunu ben de söyleyemem ama genel olarak isteklerimi karşılıyor bir şans daha ver bence :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kraliçe'nin Notaları | Serkan Gürkan, String Inspirations Quintet

Kitap: Eylül 2018’de Neler Okudum?